ENVASOS RPET I CANYA DE SUCRE

QUÈ ÉS EL RPET?

El plàstic PET és el material més fàcil de reciclar, la seva reciclabilitat és gairebé del 100% i és reutilitzable. El RPET és un material laminat termoformable i fabricat 100% amb materials reciclats. Es tracta doncs del material PET (politetilè tereftalat) però reciclat.

Estudis assenyalen que, el RPET és el material que menys gasos d’efecte hivernacle emet a l’atmòsfera i el que menys impacte ambiental causa. El RPET és doncs, un material sostenible, 100% reciclat i 100% reciclable que afavoreix l’economia circular.

L’estratègia Europea de l’economia circular pels plàstics, assenyala que pel 2030 tots els envasos de plàstic distribuïts a la UE siguin 100% reciclables. I està clar que, el RPET és la millor solució per dur a terme aquest pla de recirculació dels envasos per tal de reduïr la utilització de l’ús de plàstics i ser més sostenibles.

Sobre el RPET, el CIDEC (Centre d’Innovació i Desenvolupament per l’ Economia Circular) un centre d’I+D independent amb vocació pública on la seva finalitat és col·laborar amb universitats, centres tecnològics, empreses i institucions per accelerar la transició cap a un model econòmic basat en l’ economia circular,  ha elaborat un informe  “RPET: La millor solució per garantir la circularitat dels envasos”. Del qual us deixem el link a la seva web i al seu informe:

CIDEC

http://somoscidec.com/

INFORME CIDEC

http://somoscidec.com/la-letra-que-lo-cambia-todo/

ENVÀS AMB TAPA RPET

 

QUÈ ÉS LA CANYA DE SUCRE?

La canya de sucre, també coneguda com bagàs, és un recurs renovable i de ràpid creixement que es conrea per a diversos propòsits, com ara el suc de canya.

Un cop extret el suc, la tija de la canya de sucre s’ acostuma a incinerar o descartar. Però, aquestes tiges triturades es poden desar i convertir en altres articles abans de ser llençats. Es recupera doncs aquest material i s’ utilitza per fer els envasos de canya de sucre. Els envasos fets a partir de canya de sucre aguanten molt bé la calor i son aptes tant per menjar fred com calent.

És molt important saber què comprem, per això ens hem de fixar sempre i verificar, si fa falta demanant els certificats del producte, amb els logotips que ens indiquen si un envàs és compostable o no. A nivell europeu, el logotip que ens interessa és el de la “planteta”. L’ altre certificat que la majoria de vegades trobem conjuntament amb l’ EN 13432 és el BPI que és a nivell d’ Estats Units. Els acostumem a trobar junts perquè d’ aquesta manera els fabricants poden distribuïr tots els seus productes amb tota la tranquilitat i complint la normativa tant a Europa com a US.

 

La EN 13432 és l’estàndard europeu de compostabilitat, els productes certificats han superat múltiples criteris de prova. En finalitzar amb èxit totes les proves, els productes es certificen com a compostables i es pot utilitzar el logotip de la plàntula o OK Compost per identificar aquests productes. Quan s’utilitza el logotip de la plàntula o d’OK Compost per identificar els productes, també s’ha d’imprimir un número de traçabilitat, això us ajuda a saber quins productes compleixen legítimament la norma EN 13432.

És important doncs, fixar-nos sempre amb els logotips dels envasos i caixes. Per evitar dubtes, aconsellem demanar tots els certificats pertinents per tal d’assegurar la qualitat i traçabilitat dels productes, la sostenibilitat d’ aquests i en el cas que sigui per ús alimentari, per tal de complir la normativa de seguretat alimentària.

 

ENVÀS DE CANYA DE SUCRE

SEGUEIX-NOS A LES XARXES SOCIALS!

@angueramaquinaria

Entrades Relacionades